3 przekąski na piknik we własnym ogródku

Wiosna rozkwita różnorakimi barwami. Zdecydowanie warto skorzystać ze słonecznej pogody zarówno na tygodniu, jak i podczas weekendów. Czy masz własny ogródek? Jeśli tak, weź ze sobą jakiś mięciutki kocyk i ruszaj na świeże powietrze! Jako że taki odpoczynek pobudza apetyt, koniecznie zabierz ze sobą coś smacznego. Najlepiej przysmak, który robi się bardzo szybko, żeby mieć jak najwięcej czasu na odpoczynek. A może wybierzesz coś z naszych propozycji na przekąski na piknik?

szklany talerz na piknik

1) Roladki z tortilli

Składniki:

– 4 placki tortilli
– 1 opakowanie serka kanapkowego (np. ziołowego)
– kilka plasterków szynki
– czerwona papryka
– sałata lodowa
– wykałaczki

Wykonanie:

1. Rozsmaruj cienką warstwę serka na plackach tortilli.
2. Pokrój na paski paprykę, a potem porwij sałatę lodową na mniejsze kawałki.
3. Ułóż wzdłuż placka trochę szynki, następnie na to połóż sałatę lodową i uzupełnij papryką.
4. Zwiń placek jak roladkę, owiń folią aluminiową, następnie włóż do lodówki na godzinę.
5. Wyjmij rulonik i pokrój na małe kawałki.
6. W każdy kawałek wbij wykałaczkę, żeby roladka się nie rozpadła.
7. Na koniec wyeksponuj przekąskę na ładnym talerzu.

2) Kurczakowa pasta kanapkowa

Składniki:

– pierś z kurczaka
– 1 cebula
– ząbek czosnku
– 1 łyżka majonezu
– 1 łyżka ketchupu pikantnego
– sól
– pieprz
– krakersy

Wykonanie:

1. Ugotuj lub upiecz pierś z kurczaka (możesz też wykorzystać resztki, które zostały z obiadu – w ten sposób się nie zmarnują).
2. Zimnego kurczaka pokrój na małe kawałki, a następnie zmiksuj w blenderze.
3. Posiekaj drobno cebulę, a potem wrzuć do kurczaka.
4. Dodaj ketchup, sprasowany ząbek czosnku, majonez, a także sól i pieprz do smaku. Starannie zmiksuj całość.
5. Gdy pasta będzie gotowa, przełóż ją do praktycznej salaterki.
6. Jedz przysmak, nakładając go na krakersa.

3) Koktajl z herbatą z melisy

Składniki:

– 1 torebka herbaty z melisy
– 1 łyżka miodu naturalnego
– 400 g jogurtu naturalnego lub kefiru
– 2 sztuki awokado
– 2 banany
– kilka listków mięty

Wykonanie:

1. Zalej torebkę melisy wrzątkiem (około ½ szklanki), a następnie parz pod przykryciem przez 10 minut.
2. Poczekaj, aż herbatka wystygnie.
3. Pokrój banana i awokado na małe kawałki.
4. Do blendera wlej napar z melisy, potem dodaj owoce, miód i jogurt. Następnie starannie zmiksuj.
5. Przelej koktajl do wygodnej szklaneczki.
6. Na sam koniec udekoruj górę listkami mięty.

szklany dzbanek na piknik

Życzymy pysznego weekendu majowego! Rzecz jasna takiego z dobrą pogodą, dużą ilością promieni słonecznych, błękitnym niebem i brakiem deszczu! I oczywiście mamy nadzieję, że nasze pomysły na przekąski na piknik znajdą się na talerzu!

Udostępnij w social media

1
0

Twój koszyk

    Produkt Cena Ilość Suma
Wyczyść koszyk

Twój koszyk jest pusty