Jak szybko sprawić, by dieta stała się zdrowsza? 0

Obecnie z łatwością możemy zaobserwować trend zdrowego żywienia. Coraz więcej osób zaczyna dbać o ciała i umysły, dostarczając organizmom tego, co najlepsze. Wciąż masz pewne problemy z wprowadzeniem do diety odrobiny zdrowia? Nie potrafisz się rozstać z fast foodami i chipsami? Nie wiesz, od czego zacząć ulepszanie swojego życia? Zmiana nawyków może nie jest do końca prosta, ale naprawdę warto. Szybko poczujesz przypływ energii i dobrego samopoczucia. Zerknij na wskazówki, które pomogą Ci chociaż trochę zmienić dietę.


(Na zdjęciu: TALERZ ROTOR DESEROWY)

1) Wprowadzaj zmiany w swoim jadłospisie powoli, stopniowo, kroczek po kroczku. Jeśli zrobisz nagły i gwałtowny przeskok od żywienia się śmieciowym jedzeniem ku pochłanianiu tylko i wyłącznie lekkich sałatek, możesz poczuć się bardzo źle – i psychicznie, i fizycznie. Natomiast jeżeli będziesz coś zmieniać w wolniejszym tempie, łatwiej się przyzwyczaisz do nowych rzeczy i nie odczujesz nagłego szoku.

2) Nie zapominaj o śniadaniach. Do tej pory zdarzało Ci się olewać ten posiłek? Wolisz dłużej pospać, a potem pochłonąć coś na szybko w biegu? Niestety to nie jest właściwe. Jedząc śniadanie, zapewnisz sobie z rana porządną dawkę energii, ułatwisz własnemu mózgowi myślenie oraz utrzymasz metabolizm na najlepszym poziomie. Pisaliśmy o tym więcej TUTAJ.


(Na zdjęciu: POJEMNIK NA MAKARON 2L | POJEMNIK NA OWOC/ WARZYWO | POJEMNIK KUCHENNY NA CYTRYNĘ)

3) Zmień rodzaj zjadanych przekąsek. Wiadomo, każdy lubi przegryźć coś pysznego między posiłkami. Tylko czy to muszą być na przykład chipsy lub batonik? Możesz znaleźć wiele równie smacznych – i dużo zdrowszych – alternatyw. Zamiast zwykłych frytek – pieczone w piekarniku frytki z dyni lub batatów. Zamiast chipsów – suszone jabłka lub garść ziaren słonecznika. Ile radości z eksperymentowania!

4) Pij dużo wody. To naprawdę ważne! Przyjmuj około dwa litry płynów dziennie. Rób to regularnie, w małych odstępach czasowych. Dzięki temu nawodnisz i oczyścisz swój organizm, poprawisz stan cery, przyspieszysz procesy trawienne, zahamujesz wzmożone uczucie głodu, rozprawisz się z nagłym zmęczeniem, złagodzisz bóle głowy. Przy okazji odstaw gazowane napoje lub soki z kartonu.


(Na zdjęciu: TALERZ WILLA)

5) Jedz wolniej. Już samo tempo jedzenia znacznie wpływa na stan zdrowia i samopoczucie. Starannie gryź i przeżuwaj każdy kęs, nie spiesz się. W ten sposób pochłoniesz mniej kalorii i usprawnisz trawienie. Szybciej też zniknie Twój głód – po prostu dasz mózgowi odpowiednią ilość czasu na zrozumienie, że organizm jest już syty. Pamiętaj, wcale nie musisz opróżniać talerza do końca, jeśli już pojawiło się odczucie sytości.

6) Unikaj smażonych posiłków. Odczuwasz często nieprzyjemną ciężkość? To właśnie przez takie potrawy. Zwiększają też one prawdopodobieństwo wystąpienia miażdżycy, nowotworów czy nawet Alzheimera! Sam proces smażenia pozbawia pokarm wielu cennych składników odżywczych. Nie warto! Zamiast tego masz dużo zdrowsze alternatywy, czyli: gotowanie, gotowanie na parze, duszenie, pieczenie w folii.


(Na zdjęciu: TALERZ ROTOR DESEROWY | SPODEK ROTOR 12 CM | DZBANUSZEK LIMONE DO ŚMIETANKI)

Widzisz? Wprowadzanie zdrowych nawyków może się odbyć całkiem przyjemnie. Nie musisz od razy przestawiać się na super fit dietę, by poczuć się lepiej. Po prostu mierz siły na zamiary. A jeśli w dłuższym odstępie czasu uda Ci się całkowicie zrezygnować z tego, co szkodliwe dla organizmu – będziemy Ci mogli tylko i wyłącznie pogratulować.

 

Wszystkie szklane produkty przedstawione we wpisie kupisz w naszym sklepie internetowym: https://szklanydom.pl/

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl